Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
CrowdLiner
|
Berichttitel: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 19:34 |
|
|
|
Ik zit met een pug 206cc en vind het de max als de camber iets of wat in het negatief gaat... kan er mij iemand vertellen hoe dit in zijn werk zit? mogelijkheid van een foto om aan te tonen waar hier aan te sleutelen is en hoe?
Mvg CL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Vincent206
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 19:49 |
|
 |
| Clublid |
 |
|
|
hier kun je helaas helemaal niks aan stellen, enige wat je bij een 206 (cc) kunt stellen is de sporing voor. Je camber is wel enigzins aan te passen door gaten ovaal te gaan vijlen, boren.. geef je alleen geen garantie dat het dan nog veilig is om te rijden.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Woutertje
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 21:44 |
|
Geregistreerd: 15 maart 09, 13:40 Berichten: 1166 Woonplaats: Amersfoort
|
|
Gewoon een schroefset met verstelbare camberplates kopen. Dan kun je de voorzijde aanpassen. Achterkant is onmogelijk. Enige wat je kan doen is achter flink verlagen, dan krijgen ze automatisch iets negatieve camber.
Als je met camber gaat kloten moet je goed weten waar je mee bezig bent en verkeerde slijtage van je banden accepteren.
_________________ 206 GTi '00 - Projectoverzicht 106 XSi Le Mans '94 #529 106 1.1 XR '92
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
CrowdLiner
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 22:37 |
|
|
|
ja ik heb mij een schroefset van Weitec aangeschaft... de achterste drukveren heb ik veranderd, natuurlijk vergeten te controleren of deze effectief gezakt is maar ik zie daar weinig verschil aan ligt de oorzaak ergens of kunde die veren verkorten ofzo?
die heb ik zelf kunnen versteken op een brug bij een vriend en die is niet echt thuis met tuning materiaal...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Joske
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 23:08 |
|
Geregistreerd: 27 jul 09, 23:41 Berichten: 72 Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern, Limburg, Vlaanderen
|
|
Ge hebt dus vanachter alleen uw schokdempers gewisseld. Nee dan gaat die nie verlaagd zijn.
Achter kunt ge trouwens uw camber helemaal niet regelen, zelfs bij extreem verlagen gaat dat normaal nog steeds hetzelfde zijn. Torsie as is in dat opzicht simpel.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Woutertje
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 23:08 |
|
|
|
Ik begrijp eigenlijk geen hol van wat je bedoelt. Achter heb je een torsieas, die je kan verstellen. Daarnaast heb je achter alleen dempers en die zitten bij de Weitec-set. Deze zijn korter en stugger, maar hebben geen invloed op de hoogte van de achterkant. Als je je afvraagt of ie effectief is gezakt, is ie dus nauwelijks of niet gezakt, want dat zie je meteen.
Aan de voorkant heb je met een Weitec in ieder geval geen verstelbare camberplates, want die maakt Weitec voor de 206 niet.
_________________ 206 GTi '00 - Projectoverzicht 106 XSi Le Mans '94 #529 106 1.1 XR '92
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Woutertje
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 23:10 |
|
|
Joske schreef: Achter kunt ge trouwens uw camber helemaal niet regelen, zelfs bij extreem verlagen gaat dat normaal nog steeds hetzelfde zijn. Torsie as is in dat opzicht simpel. Jo, je kan de camber achter niet regelen nee, maar ik heb achter aanmerkelijk meer negatieve camber dan aan de voorkant... Dat is pas zo sinds ie achter goed omlaag is gegaan.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Vincent206
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 29 jul 10, 23:49 |
|
 |
| Clublid |
 |
|
|
het is heel leuk om camber plates erbij te hebben maar dan zal het maar gaan werken tot een bepaald punt. Dit vooral omdat je maar 1 bout hebt waar je schokdemper mee vast zit waardoor je je homokineten in gaat drukken en dus op den duur omdat je verder zakt niet meer zal kunnen bewegen. Bij een VW zitten de schokdempers voor met 2 bouten vast, hier kun je wel de platen of bouten voor gebruiken als het al niet te verstellen is vanaf de fabriek. Bij deze auto's zitten er ook aan je wiel adapter, oftewel het gedeelte waar je wiel aan vast zit.. 2 ovale gaten met daarin een bout met ovale ringen waardoor je de schokdemper naar binnen of buiten kunt draaien.De centrale bout bij een 206 aan de onderkant is ook eveneens de centrale bout van je camber. Daarom krijg je deze ook niet versteld omdat de onderkant van de schokdemper op een vast punt zit in je wieladapter. Het is dus wel te verstellen met camber plates maar let er wel op dat je niet te ver zult kunnen zakken, denk zo hooguit 25 minuten van een graad.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
CrowdLiner
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 31 jul 10, 11:09 |
|
|
Woutertje schreef: Joske schreef: Achter kunt ge trouwens uw camber helemaal niet regelen, zelfs bij extreem verlagen gaat dat normaal nog steeds hetzelfde zijn. Torsie as is in dat opzicht simpel. Jo, je kan de camber achter niet regelen nee, maar ik heb achter aanmerkelijk meer negatieve camber dan aan de voorkant... Dat is pas zo sinds ie achter goed omlaag is gegaan. en hoe heb jij je achterkant naar omlaag gekregen? ik zit met enkel die drukveren... 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MichelGTI
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 31 jul 10, 11:47 |
|
 |
| Clublid |
 |
Geregistreerd: 11 dec 06, 22:03 Berichten: 2497 Woonplaats: Zeeland.
|
CrowdLiner schreef: Woutertje schreef: Joske schreef: Achter kunt ge trouwens uw camber helemaal niet regelen, zelfs bij extreem verlagen gaat dat normaal nog steeds hetzelfde zijn. Torsie as is in dat opzicht simpel. Jo, je kan de camber achter niet regelen nee, maar ik heb achter aanmerkelijk meer negatieve camber dan aan de voorkant... Dat is pas zo sinds ie achter goed omlaag is gegaan. en hoe heb jij je achterkant naar omlaag gekregen? ik zit met enkel die drukveren...  drukveren? de torsie assen moeten versteld worden om de achterkant te laten zakken. dat zijn de stangen die tussen je linker en rechter draagarmen zitten aan de achterzijde bij de ene gaan ze makelijk los en bij de ander moet je er een paar keer hard tegen vloeken! mocht je het doen zeg ik alvast WD40 inslaan 
_________________ 206GTI/Kawasaki ZXR400
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Joske
|
Berichttitel: Re: Camber Geplaatst: 31 jul 10, 14:24 |
|
Geregistreerd: 27 jul 09, 23:41 Berichten: 72 Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern, Limburg, Vlaanderen
|
Woutertje schreef: Joske schreef: Achter kunt ge trouwens uw camber helemaal niet regelen, zelfs bij extreem verlagen gaat dat normaal nog steeds hetzelfde zijn. Torsie as is in dat opzicht simpel. Jo, je kan de camber achter niet regelen nee, maar ik heb achter aanmerkelijk meer negatieve camber dan aan de voorkant... Dat is pas zo sinds ie achter goed omlaag is gegaan. Heb ik ook gehad, echt zalig camber vanachter. Oorzaak was een kapot lager en gevolg daarvan dode achteras. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|